Monday, October 06, 2008


aku berumur 23 thn, dan aku seorang pelajar. semakin kita meningkat dewasa, tanggungjawab, ujian dan dugaan hidup semakin banyak dan mencabar. kadangkala kita mudah putus asa, lemah dan tak bersemangat bila sesuatu yang cuba dicapai tidak kesampaian. ataupun beban yg dipikul semakin lama semakin byk, dan keyakinan pada kemampuan diri berkurangan. segala keperitan itulah dugaan, itulah ujian, itulah tarbiyah. aku baru 23 thn, kalau ditakdirkan umur aku panjang, tak tergambar pula cabaran hidup yang akan aku lalui nanti.

"and whosoever fears Allah and keeps his duty to Him,He will make a way for him to get out[of every difficulty]"

'understand that whatever befalls you,Allah could not have missed you"

"when Allah loves some ppl He tests them"


"Allah burdens not a soul except [with that within] its capacity"


"and Allah is ever all-sufficient as a disposer of affairs"

"and He it is who sends down the rain after they have despaired"


"verily,in the remembrance of Allah,do hearts find rest" 13:28

sekian, terima kasih.

No comments: