Thursday, January 26, 2017

hari ini hari terakhir wifey cuti bersalin. maksudnya esok akan mula bekerja. hari ini juga hari pertama cuti sekolah fatma. fatma cuti dair hari ini  sampai rabu depan. 1 minggu tu! untuk menjadikan harini bermanfaat, kami bawa anak-anak ke taman botanikal. tapi biasalah, anak-anak ni ada kalanya suka buat hal. fatma masa sampai taman botanikal terus tanya mana bread nak bagi fish makan. terus merengek2 bila tau takde bread. tapi selepas bila dah bawa ke playgroud moodnya ok sikit. Sebab promise nnt bawa pegi supermarket boleh beli apa2.

aku suka bila wifey ada kat rumah. aktiviti pagi kami selepas hantar anak2 ke skool, kami pergi pasar beli barang2 mentah, pergi jalan2 di taman botanikal, pergi supermarket. bila dah balik rumah wifey boleh masak untuk lunch. aku suka makan masakan sendiri di rumah. walaupun simple tapi aku rasa fresh.

alangkah baikkan kalau tiap2 hari macamni. tapi tak logik la sebab isteri pun kena bekerja.

AKu harap satu hari nanti, aku dapat sediakan sesuatu yg membolehkan isteri aku waktu bekerjanya lebih flexible dah relax berbanding sekarang. aku tak setuju la kalau berhenti terus. rugi kalau jadi doktor tapi tak kerja. kena kerja juga merawat orang tapi waktu yg lebih menyenangkan'

No comments: