Sunday, April 15, 2007

lapar...

skang ni aku rase lapo giler.. tak tau nape.. padehal tadi dah makan nasik.. hurmm... biler time2 lapo nih... macam2 aku terbyg2 nak makan.. sampai terliur... nih cheklist makanan yg aku kene makan time balik mesia nnt... eventho lame lagi.. haha

masakan mak:
-lontong
-sambal udang
-ikan kerapu sweet sour

KFC
- hot n spicy fried chicken (bhgian ribs sahaje)
-zinger
-cheesy wedges

medan ikan bakar kat serkam/umbai melaka...
-ikan siakap bakar sambal
-sotong goreng tepung
-kupang sambal
-sayur kaangkung belacan
(makan dgn nasik lemak + apple juice)

nak soh bapak aku bawak makan kat kelana jaya seafood
-shark fin soup (WWF kate "when the buying stop, the killing can too"...aku pedulik ape)
-ikan stim
-sotong goreng tepung lagi
-butter prawn
-ketam
-roast duck


kalau kat muar aku nak makan
-mee bandung muar

kalau kat JB aku nak makan
-murtabak singapura

makanan2 sekitar PJ+KL
-western food kat TGI fridays
-cheese cake kat sercet resepi
-nak beli korean/japanese food kat jusco/foodcourt midvalley
-popia basah kat seksyen 14
-lain2 - nasik lemak n roti plantar


nih jer stakat nih.. kalau teringat akan ditambah... lapo gilosss nih

sekadar peringatan:

doa makan...
"Ya Allah, berkatilah bagi kami pada barang yang telah engkau rezekikan kami dan peliharalah kami dari azab api neraka..."

1 comment:

IHSAN KHAIRIR said...

aku pulak yang lapar baca mende nih