Sunday, March 30, 2008

jalan-jalan carik makan

19 march
-makan kebab jer...tuh jer kedai yg kiteorang jumpe lepas check in bajet hotel kat paddington... sbb dah lapo.. makan jer la... rase ok kot...harge pun ok...

20th
-english breakfast(bake bean, telur mata 2 bijik without sausage n bacon, toast).... hotel bagi...aku tak suke sgt bake bean....

-lepas jln2 tgk bigben, london eye, trafagar sq, china town, gi japan center kat picadily beli sushi2 sedap n makan kat leicester sq... then gi minum2 kopi kat covern garden...


-pastuh gi bayswater makan noodle kat kedai chopstix... pastuh jln2 jumpe kedai ayam goreng... beli chiken wings n bawak balik hotel
-mlm gi tgk teater wicked kat victoria


21st
-lepas abis madam tusod.. gi edgware road... skali lagi makan gorengan ayam... chicken wing... ribs...kat chicken cottage


-pastuh beli baklava (manisan yg mmg aku suke)
-gi oxford street window shopping jer..
-malam makan subway halal kat bayswater.. best giler... dpt makan sandwich turkey... yg aku pelik dia cakap daging2 halal nih sume dr ireland... mase bebual ngn mamat subway tuh.. dia cakap kat ireland pun ada subway halal.. bior benor???takde pun kat galway.. ke aku je yg tak tau????

22nd
-kat portobello market makan seafood platter... rupe cam fishball2 gitu... sedap gak laa... lame tak makan fishball...
-then makan kat satu kedai melayu namenye "makan".. makan nasik putih, ikan asam pedas n sayur apetah masak lemak....
-oh ye kat market tuh aku makan buah sedap2... aku beli straberry, cherry and berry2 yg lain... sedap sunggoh


-mase petang. kat area tower of london tuh makan fish n chip... saje je nak mengunyah...
-sbb nih last nite kat london... kiteorang buat 2nd round trip... pegi balik picadilly beli sushi... gi edgware road beli baklava .. so kat bilik hotel mmg penuh dgn makanan..
-mlm makan nandos halal kat bayswater.. aku n anum order 1/4 chicken + 2 side dishes.. kaklong order 10 chicken wings... kaklong makan 3 jer... selebihnye aku n anum makan ehehe


23rd
-sblom aku naik train ke sheffield... aku abiskan makanan yg ada... buah2... baklava... n sushi yg beli smlm... buah2 n baklava yg tak abis aku bawak gi sheffield
-kaklong ikut anum balik belfast.. aku gi sheffield jumpe classmate lame jasin.. acap.. final year mechee..dia perut cam naga.. asik lapo...
-malam tuh dia masak nasik lemak ayam bakar



24th
-
gi manchester...day trip dgn acap...kalinih aku bawak acap makan2 plakk.. dia kan perut naga
-sampai2 lapo.. jumpe kedai ayam goreng... ape tah name kedai... aku makan chicken wing lagi.. tak takde la sedap sgt..
-then gi rumah kawan acap kat rushholme... tumpang solat...
-dari situ amik bas... memula benti kat subway halal.. makan lagi
-pastuh naik bas.. turun kat pizza co plak.. makan chicken wing lagi.. katenye the best.. tp tak best pon... rase sos cikai...


-pastuh gi stadium oldtrafford... then gi hard rock cafe manchester.. aku beli pin
-then on the way balik rusholme singgah nandos halal... aku tak makan sbb chicken wing dah abis.. aku tgk acap makan jer... puas ati dia... kalau tak... asik sebut2 jer nandos..
-lepas solat kuar balik carik makan... acap gi satu kedai nih.. beli nasik.. aku takmo.. sbb nasik slalu sgt makan... then gi krunchy fried chicken beli chicken wing n ribs... pastuh gi chicken cottage beli chicken wings gak... saje2 je nak compare mane yg lebih sedap... tp dedua aku suke... -pastuh makan aiskrim kat moonlight....
-sume makanan bungkus bawak balik sheffield...bleh kate arinih jer... kat 20 pound abis kat makanan... puas ati..

25th..
-ari yg sedih
-aku terlepas flight doncaster ke dublin lepas selepas shopping 3 passang kasut kat factory outlet doncaster n makan buffet kat pizza hut...
-just sbb aku lambat 5 minit... counter chech in tutup strict nak mampus.. aku terpakse tukar tarikh tiket ke esok hari... kene charge 50 pound... kopak aku...
-aku balik smula sheffield... dgn prasaan tension... tp takpe... aku tau nih ujian untuk aku... atleast aku dah ade pengalaman terlepas flight...duit abis byk dah kat tiket... takpe laa.. rezeki tuh ada dimana2...

26th
-takmo terlepas flight nyer pasal... aku kuar awal2 kali nih... sblom amik bas ke airport.. aku makan potato jacket bubuh ayam tikka masala halal + cheese bertimbun2 kat stesen bas... best giler ada mende halal nih...
-kat airport aku sampai sblom counter bukak.. ingatkan dah cukup awal.. rupenye ada 3 org lagi awal dari aku.. cisss...
-sampai galway makan nasik ayam rafiq buat plak...

so.. nih la trip yg paling banyak aku makan2... kire spice up la skit... jln2 pun dpt... makan2 pun dpt.... suke betul la aku gi uk nih... macam2 ada... kan best kalau ireland pun cam nih macam2 makanan ada...kat uk makanan halal murah.... cam kat rusholme tuh...bebudak mesia dah tak masak memalam.. senang makan luar jer... jeles2.... hm,m..so skang nih terasa yg badan aku nih penuh ngn lemak2 ayamm.... arghhhh

tp yg paling penting.. aku dpt jumpe akak2 aku...=)

1 comment:

Head Shot said...

jawa, mesti ko dah boroi ni. nanti dah balik ireland jgn lupa exercise sikit. Wei, lama r tak tgk acap, nampak epi je dia..ada mashuk tuh..hahaha..pas ni ko pergi la mengembara lagi, at least ko dapat 'tawan' negara-negara eropah ok dah tu. Wei, belanda toksah pegi tau. boikot2. ;)
k, jaga diri selalu!