Monday, February 04, 2008

jam ku sayang...dah cacat

jam yg aku pakai dah putus talinya... aku tak tau camane bleh putus... aku bgn subuh kol 7.30.. amik wuduk... solat... pastuh pakai jam.. then bukak komp... aku rase ngntuk aku tido balik.. dlm kol 8.30 aku terjaga... aku rase cam tertindih sesuatu... tgk2 jam aku!!! siut dah putus... camne leh putus... sedih giler...

tension... rasenye sume jam yg aku penah pakai... tak penah tahan lebih 3 thn... kalau tak rosak... maybe ilang... tension... sedeyy tension..

jam timex ironman triathlon nih aku beli tak silap aku lepas xmas 2005.. tak pun awal thn 2006..aku beli kat argos.. harge tak silap aku around 65 euro.. mase tuh aku bayar gune voucher skit... n cash skit.. aku ingat lagi.. time nak beli jam nih... sedar2 aku tak cukup 5 euro.. sib baik time tuh farah ade.. so aku pinjam duit dia... kalau tak..takde jam la aku..

aku beli jam nih sbb jam swatch irony aku rosak dgn tetiba... dulu bilik aku gune katil double decker... aku bgn pagi tgk2 jam tuh dah kat bawah... dah tak gerak.. ketuk2.. tak gerak gak... antar kedai dgn penuh harapan boleh elok ( harap2 sbb batery kong).. tp takleh gak.. sedey giler... nih berlaku sblom xmas 2005..

jam timex nih aku mmg suke.. tali plastic.. tahan lasak.. aku bawak pi klas.. pi main bola... pi mandi laut.. pi bekebun... biler gi melancong pun aku pakai jam nih... macam2 tempat dia dah gi... sedih nyer... pasnih dia dah tak jln2 dah...

aku tak tau camane nak buat ngn jam nih... still functioning.. tp sayangnye takleh pakai.. nak tukar tali tak tau camane... maybe kene antar kilang timex kat US kot... tp takt au camane... sedey betul...terbiarjer atas meja... berfungsi tp tak kemane... sedeyyy~~

takpe... takkisah la ko cacat ker.. aku tetap jaga ko elok2... sampai ko mati nnt aku ganti bateri baru....

sejarah jam tangan yg aku penah ade...

time tadika - tak ingat... pakai jam.. tp jam mende tah.. digital
dajah 1-3 - tak pakai jam kot...
dajah 4 - jam guess beli kat bukit kayu itam... harge lebih kurang 30 inggit kot...rasenye time nih aku ade pakai jam digital cap ape tah... tp rosak sbb termasuk dlm washing machine kat muar...
dajah 5-6.. tak ingat
ting 1 - tak sure la aku pakai jam ke tak... dulu mmg jarang pakai jam
ting 2,3 - bapak aku bagi jam yg dia pakai.. jam guess.. beli kat US... kali nih mmg ori... yg sedihnya jam nih aku ilangkan kat klia lepas abis pmr... time tuh baru balik dari jogja lawat kakak aku...sampai klia.. aku sakit perut... aku letak jam tgn atas tempat tissue... lepas settle.. lupe nak amik.. dah sampai kl baru teringat.... sedihnya... sian bapak aku... mesti dia nyesal bagi aku awal2 dulu...

seblom masuk mrsm jasin - bapak aku belikan jam biase jer... Q&Q.. jam analog... kat jasin aku tak pakai sgt jam... aku tinggalkan dlm klas je bawah meja... aku rase pas 6 bulan ilang kot... agaknye org curik... balik umah ayah aku ade tanye..jam dah ilang ker.. aku cakap yer... dia senyap jer..

time form 5... ayah aku bagi jam swatch irony.. tali plastic warne biru... dia belikan kat geneva... aku suke giler.. nih 1st swatch aku... start dr jam nih.. aku slalu pakai jam... kat jasin.. pi mane2 sume pakai jam.. tido pun.. bukak time mandi jer...jam nih yg rosak before cuti xmas 2005.. sedey giler...jam yg aku pakai sume tak idup lame..

lepas spm... ayah aku belikan jam casio g-shock tali besi tuh... beli kat mekah... lebih kurang 360 inggit... tapi aku tgk kat KLCC harge dia lebih kurang 700 inggit.. bleh kate nih jam paling mahal aku penah pakai... aku suke giler... nih jam lasak gak.. bawak gi merate2 tempat...masuk utan kluar utan... mmg cool la jam nih... yg sedihnya... jam ilang mase 1st year kat galway... tak tau camane leh ilang... ilang kat padang ker.. kat dunaras ker... tah mane laa... sedih nak mampus.. sampai skang aku terase...

jam timex nih.. yg aku sedihnye... nih la jam pertama aku beli sendiri... sblom nih sume org yg bagi... sedihnyeeeeee

so skang nih... aku ade 2 jam spare... satu swatch irony automatic tali leather ayah belikan kat geneva summer 2006... satu lagi jam guess... ade la org lain bagi sbb gi US...murah kot jam guess kat us...

sedih...sedih dan sedih...

cepat betul masa berlalu... dari aku darjah satu... sedar2 dah alam universiti... 22 thn dah aku idup... ape yg aku dah buat sepanjang usia muda aku? ..hmmm

" demi masa. sungguh manusia dalam kerugian. kecuali org-org yg beriman dan mengerjakan kbajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran."
surah al-'ars

3 comments:

pembuang rubbish said...

alololo..rosak eh jawa?meh i get u a new 1 meh :p
aku pon ade byk history jam.jam ilang,jam rosak,jam kne curi.but paling best jam swatch aku(yg agak cool sbb grk guna magnet heh)hana baling frm katil double decker kitorg.n she got away wit it,huhu

jawa said...

yeyeee aku nak jam tag heuer bleh tak??? ngahahaha

fAraHnaDiaH said...

warghhh jam yang aku sponsor sementara tuh dah putus??? Adakah ini bermakna kite putus persahabatan? Wahahaha...

Anyway, nnt jom agg g argos lg kot2 ade jam best. Aku pn nk bli almari nih.(takde kaitan) :)