Friday, October 07, 2016

cat rumah mahal!

susah betul nak cari cat semalam. kami ada colour code untuk colour yang kami perlukan. tapi code itu untuk nippon. mula-mula pergi kedai cat kcc. dia kate dia takde colour ready mixed yang sepadan, dan diorang tak buat mixing. pergi kedau dulux pun sama gak. so kami pergi terus la ke kedai nippon. untuk colour2 yang diperlukan tu memang ada. tapi isunya colour code yang diberi tu sebenarnya cat untuk interior, bukan exterior. pulak dah. yang yellow green 462 tu mereka cakap mereka boleh bancuh baru untuk jadi exterior, so takde hal cumanya harga jadi up sikit. dlm 130 lebih. tapi yang lemony green 619 tu mmg takboleh. dia suggest pegi kedai cat lain untuk cari cat exterior yang sepadan. so pergi kedai juton. juton pun sama takde colour untuk exterior yang sepadan. so patah balik ke nippon, tengok2 rupanya ada la colour yang agak sama dengan lemony green tu tapi boleh di mix untuk jadi exterior punya cat. so total 410 untuk cat.

aku ingat dalm 200 lebih je tapi sampai 400 harga cat ni.. mahal gak. ni baru nak sikit je kat depan pasti tu. kalau satu rumah brapa la agaknye ye.

tu sebab kene berhati2 bila upah orang cat rumah. dia mungkin ambil upah mahal tapi guna cat takde quality. sebaikbaiknya belilah cat sendiri. baru kita tau berapa harga sebenarnye.

sekian

No comments: