Sunday, December 20, 2009

sahaja aku terima nikahnya...

1. kaklong dah selamat memulakan hidup baru sebagai isteri.

2. alhamdulillah majlis nikah di rumah semunya lancar. walaupun agak crowded dgn sedara mara dan rumah pulak sempit, tp semua ok. ada la dlm 100 orang kat rumah tu. semuanya sedara mara.

3. lafaz nikah sah dengan skali lafaz saje [bukan hal besar pun tp orang je yg kesah sgt sekali lafas ke 2 kali ke].

4. mak nampak happy tapi penat, mungkin mak lagi risau pasal majlis reception, harap2 semuanya ok.

5. sblom ni aku tak penah jumpe abg ipar aku ni. dia baik je actually. suke la aku dia jadi abg ipar aku. dia lecturer engineering kat uni perthanan nasional. dia pun anak bongsu gak. family dia pun panggil dia adik. so orite la jugak, laki bongsu kawin ngn perempuan sulong, org ckp sweet gitu.


wanita yang kau pilih..

1. majlis buat di hotel singgahsana pj. hotel cikai je tp dewan bole tahan lawa la. orang mula datang pukul 12, majlis start pukul 1. kiteorang satu family and sedara mara ramai yg sedondon ikut warne theme, pink! haha.

2. mak risau takut2 tempat tak cukup tp cukup je. ade la dlm 560 orang kot.

3. aku jadi pengapit masa majlis. aku tak paham kenapa aku yg kene jadi pengapit, sbb biasenya belah lelaki yg kene jadi pengapit, mungkin mak yg nak macam tu, tak apelah.

4. kalau penah tgk iklan "potong..potong..potong" tu, budak2 kecik yg main kompang tu la yg iringi pasangan pengantin ke pelamin. dorang main 3 lagu, lagu yg last skali tu main lagu "potong3" haha

5. MC kate persandingan kali ni 'special' skit sbb takde sesi merenjis tapi digantikan dengan salam beradab. mungkin sblom ni org mmg akan wat merenjis tp pada aku biase je tak buat merenjis.

6. lagu rossa "wanita yang kau pilih" dimainkan masa pengantin jalan dari pelamin ke meja makan. feeling giler lagu, aku pun terase skali huhu.

7. masa makan, ada live ghazal, mak jemput kumpulan ghazal guru2.

8. hadiah orang bagi sampai tak cukup meja. tp hadiah yg aku bagi jugak paling cool sbb tak bersampul. terang2 org nampak "blender cap philip". aku beli kat argos 46 euro.

9. baru aku tau wedding photography ni susah huhu.

10. bile aku jln2 je mesti orang panggil, tanye kenal tak pakcik ni, makcik tu. ni la bile dah lame tak beraya kat malaysia ramai sedara mara dah tak igt. muka familiar tp tak ingat nama.

11. yang mmg tak boleh elak, rmai orang tanye, "awak biler pulak?", "mane girlfriend?", "mane? mane?? mane???". jawapan skema senang jer, "insyaAllah, ade la tu nnt..."


alhamdulillah la semuanya lancar, takda apa2 masalah. mak happy ayah happy sume orang pun puas hati.

aku doakan kaklong dan taufik bahagia sampai ke akhir hayat.

suke jugak, skang ni aku dah ade orng utk di panggil "abang" =)






3 comments:

KGMu said...

Tahniah buat Kak Along & Taufik. Buat Faizul, stiap yg Allaj ciptakan itu berpasang2an. Ada matahari. Ada bulan. Ada siang. Ada mlm. Semuanya serba dua. Mata kanan, mata kiri. telinga kanan telinga kiri, dsb. cuma dlm jasad manusia ada 1 hati. hati yg lagi satu tuh ada. cuma blom jmpa lagi. siapa & bila, wallahualam. sbg hamba Allah, doa adalah sebaiknya. wallahualam. (",)v

KGMu said...

Tahniah buat Kak Along & Taufik. Buat Faizul, stiap yg Allaj ciptakan itu berpasang2an. Ada matahari. Ada bulan. Ada siang. Ada mlm. Semuanya serba dua. Mata kanan, mata kiri. telinga kanan telinga kiri, dsb. cuma dlm jasad manusia ada 1 hati. hati yg lagi satu tuh ada. cuma blom jmpa lagi. siapa & bila, wallahualam. sbg hamba Allah, doa adalah sebaiknya. wallahualam. (",)v

KGMu said...

Tahniah buat Kak Along & Taufik. Buat Faizul, stiap yg Allah ciptakan itu berpasang2an. Ada matahari. Ada bulan. Ada siang. Ada mlm. Semuanya serba dua. Mata kanan, mata kiri. telinga kanan telinga kiri, dsb. cuma dlm jasad manusia ada 1 hati. hati yg lagi satu tuh ada. cuma blom jmpa lagi. siapa & bila, wallahualam. sbg hamba Allah, doa adalah sebaiknya. wallahualam. (",)v