Sunday, December 27, 2009

di klia..

jam menunjukkan pukul 9.30, aku cecepat abiskan nescafe ais aku selepas lbih kurang 30 minit lepak2 kat cafe ape tah dgn mak ayah n anum.

sblom turun ke kaunter immigresen aku besalaman dengan semua. macam biase mak macam nak nangis, ayah pun. ayah pesan "blajo betul2 dik..", mak pule "jaga diri leklok ye, study betul2, jaga pergaulan...", anum pun nasihat lebih kurang sama. aku maintain je tkade la rase nak nangis ke ape ke. atau kurang expressive?

sblom sempat aku turun escalator nak ke immigresen, "adik, kaklong datang!". oh rupenye kaklong n taufik pun datang jugak. huhu tak bagi tau awl2, nasib baik sempat. kaklong n taufik nak gi jln2 lepas tu so singgah kejap ke klia.

so cam biase salam2 skit.. byebye2... aku pun turun ke bawah... byebye2 lagi... lepas dah go through immigresen, tak nampak dah dorang dari bawah. aku pun terus naik tren ke terminal. cam biase.. takde rase pape pun.

kat terminal, jln2.terase nk beli sesuatu tp takpe la. rasenye sume dah ade.

tetiba aku ternampak sesuatu, lalu buat aku rase begitu sedih, macam nak mengalir air mata je. baru aku teringat yg aku ada barang penting tertinggal kat rumah. aku tinggalkan dlm almari baju. baru je beli mase aku sampai mesia 2 minggu lepas. aku tertanye, macamane ni.. perlu ke beli baru...sedih.. nak terkeluar air mata. tp tak keluar...aku semacam jadi gelabah, gelabah macam tertinggal paspot, tp kali ni bukan paspot.

aku tak tau dari mana ia dtg, tetapi seakan2 ada suara2 luar yg berkata "sabar faizul, ini semua untuk kebaikan masa depau kau. be positive, mungkun sudah tiba masanya kau membuat ape yg kau katekan pada mak bapak kau". kata2 tu berulang2...

ye aku kene be positive. ini mmg terbaik utk aku. aku teringat balik kata2 mak ayah masa tgh lepak2 minum nescafe ice. "mak harap le adik boleh kurangkan, mak bukan suruh berhenti tp kurangkan je [cool giler mak aku, tak soh benti tu!!!], kalo seblom ni 2 kotak so lepas ni sekotak je", kate mak. "cube benti sblom start keje, nnt kang dah keje lagi susah nak benti, asik stress je camne nak benti", kate ayah. "haah betul tu, MO ortho byk camtu", kate anum.

itu le doa mak pak, cepat terkabul...

ye.. be positive...
ye... utk kebaikkan..

bersedia utk menjadi cranky!


~~~~~~~~~~~~~~~


housemate sume dah tido...umah sejuk cam haram! blower aku ilang!!! takle tido dah.. puas tido dlm bas.........

6 comments:

min said...

resolusi thn baru???bagus! heh :)

Dr Syuhada said...

semoga dapat trus tak amek 'benda' tuh ek..aku doakan..

Unknown said...

huhu resolusi setiap tahun baru~!

intan said...

aku tau sape curik blower ko..x caya tanya nasrul..haha

min said...

maksudnya nasrul pembocor rahsia kehilangan blower??? hahaha

aiyad said...

curi...
perkataan kasar ni.